Ting der er værd at huske inden du hyrer et flyttefirma

14 January 2019 Lykke Holzmann Søby

editorial

Når man tænker på hvor mange mennesker der flytter hver eneste dag, er det et mindre mirakel, at de fleste flytninger foregår helt uden problemer overhovedet. Men for at det kan lade sig gøre, er det naturligvis vigtigt at hyre et flyttefirma man kan stole på og som udføre jobbet til UG.

Et velrenommeret flyttefirma vil lave en opgørelse over alle dine ejendele, hvori de ser på omfanget og vægten af ​​din flytning. Her er det vigtigt at de er grundige og kontrollere alle dine opbevaringssteder som skabe, skuffer, garager og bogreoler. En stor del af flyttefirmaets pris er baseret på vægten af ​​dine ting og den plads, dine ejendele optager i lastbilen. Vær sikker på at du forstår det skøn de estimerer, og at det er så præcist som muligt.

Et flyttefirma der udfører en hurtig gennemgang uden at bemærke, hvad du har tænkt dig at tage med, kan sagtens tage fejl – og det kan komme til at koste dig penge i det lange løb. Et godt flyttefirma vil stille spørgsmål om, hvad du planlægger at tage fra dit nuværende hus til dit næste hjem. Så vær sikker på at du er parat til at fortælle dem, hvilke varer du ikke vil have med i lastbilen – Fortæl dem om alle de genstande du planlægger at give væk, donere til en velgørenhed, sælge på et loppemarked eller efterlade til de nye ejere.

Anerkendte flyttefirmaer vil ikke kræve kontanter eller et stort depositum før flytningen. Du skal kun betale ved levering. Hvis du betaler på forhånd, har du ingen kontrol over, over hvornår du ser dine ejendele igen. Når du betaler, skal du bruge et kreditkort til at beskytte dig mod mulig svindel.

Sørg for at det flyttefirma du benytter har en lokal adresse og at du kan finde frem til information om licens og forsikring. Deres medarbejdere skal svare telefonen med firmaets fulde navn. Så du ved at du har fat i en rigtig virksomhed.

 

More articles