Den visuelle identitet er afgørende for, hvordan dine kunder opfatter virksomheden

02 May 2019 Emilie Jacobsen

editorial

Lige som når vi møder et mennesker, danner vi os et indtryk af en virksomhed og dens hjemmeside i løbet af bare få sekunder. Hvis vi ikke kan lide det, som vi ser, går vi videre til en anden virksomhed, der kan levere det, som vi er på udkig efter. Derfor er det også virkelig vigtigt, at du sørger for at få skabt en visuel identitet, der passer til det, som du står for. Dermed ved dine potentielle kunder med det samme, hvad de skal forvente, når de går ind på din hjemmeside. Det er med til at gøre, at du får fastholdt de rigtige – dem, der rent faktisk er på jagt efter det, som du kan tilbyde dem. 

En visuel identitet bliver typisk bygget op af en grafiker. Vedkommende ser på, hvad din virksomhed står på, hvad du kan tilbyde dine kunder, og hvad du gerne vil brande dig selv på. En af de virksomheder, der kan hjælpe dig med at skabe dig en visuel identitet, er damgraphics.dk. De har stor erfaring med at hjælpe større og mindre virksomheder med at finde frem til den helt rigtige visuelle identitet. Det er derfor oplagt for dig, at du ser på, hvad de kan tilbyde dig. 

Noget af det, som jeres visuelle identitet blandt andet kommer til at indbefatte, er et logo, hjemmeside, designmanual, brevhoved og meget andet. Det er vigtigt, at logoet symboliserer det, som din virksomhed står for. Samtidig skal det være simpelt, så dine mulige kunder nemt kan huske det. Når de ser det, skal de med det samme kunne forbinde det med dig. 

Mange kunder ser i dag på hjemmesiden, inden de eventuelt besøger din virksomhed. Derfor er det også vigtigt, at du har en hjemmeside, der spiller, og hvor kunden med det samme kan se, hvad du kan tilbyde. 

More articles