Løft din virksomhed med et flot firmalogo

10 July 2018 Astrid Pedersen

editorial

Har du lige startet en ny virksomhed med et spændende og nyskabende produkt eller ydelse, er der nok at tænke på. Og med stor sandsynlighed har du skubbet alle tanker om udvikling og design af firmalogo i baggrunden. Måske tænker du, at et firmalogo er det ekstra guf på isvaflen, som gør det hele ekstra lækkert, men i bund og grund er et ekstra nice to have.

Dit firmalogo er en vigtig hjørnesten i din markedsføring og branding af din virksomhed

Du kunne dårligt tage mere fejl. Du har i dén grad brug for dit firmalogo – især i opstarten, hvor du skal ud på markedet og brande din virksomheds identitet over for såvel konkurrenter som potentielle kunder og andre interessenter. Hvis du ikke har et firmalogo, kommer der til at mangle et vigtigt element i branding processen, nemlig det visuelle. Dine interessenter vil ikke have en jordisk chance for at identificere dig og din virksomhed, hvis der ikke eksisterer en simpel grafisk repræsentation, som kan skabe genkendelighed, og som de kan associere virksomheden og dens produkter med.

Tænk på McDonalds eller Apple – mere simple logoer skal man lede længe efter, og alligevel ved vi alle præcis, hvad de står for. Derfor er det vigtigt, at du prioriterer udvikling af grafisk og visuel identitet fra begyndelsen – her under dit firmalogo.

Hvad bruger jeg mit firmalogo til?

Måske vil du hellere bruge disse tidsmæssige og økonomiske ressourcer på at udvikle dit kerneprodukt. Men det bringer dig ikke tættere på effektiv branding – desværre. Heller ikke selv om du selv mener, at dit produkt er så stærkt, at det burde kunne sælge sig selv. Men et faktum er, at hvis ikke du kan markedsføre dig selv på tværs af platforme – digitale såvel som trykte medier – vil dine potentielle kunder aldrig opdage, at dette produkt eksisterer.

Læs mere om firmalogoer, og hvorfor de er vigtige, på https://www.damgraphics.dk/firmalogo 

More articles